torsdag den 1. marts 2012

And now for something completely different....


Det er nemlig endometriose-måned!

Denne meget oversete og stadig tabu-belagte sygdom har kostet en ung pige livet i Sverige.
For mig var "prisen" ca. 6 år på diverse hormoner med ukendte langsigts-bivirkninger, massive mængder smertestillende - mange og stærke - og til sidst fjernelse af livmoder og den ene æggestok i en alder af 29!

Der er skrevet et essay om, hvordan det er at leve med lupus, men den rammer RIGTIGT godt livet med endometriose! Den er på engelsk og kan læses her

Du kan læse mere om sygdommen på patientforeningens hjemmeside


3 kommentarer:

  1. Hej Mette

    Jeg er efterladt uden ord. Hvor må det have været hårdt for dig og på ingen måder rimeligt. Jeg er virkelig rørt over at du vil dele det med os og tak for linket. Det var meget informativt.

    SvarSlet
  2. Dit indlæg er set. Et emne som jeg slet ikke kender til. Tak fordi du delser :O)

    SvarSlet
  3. Hej Mette
    Super indlæg, historien er hermed taget med i min rygsæk videre i livet...
    Hilsen Susanne

    SvarSlet